Актуелно

ШКОЛСКЕ АКТУЕЛНОСТИ

ОГЛЕДНИ ЧАС ЕТНОМУЗИКОЛОГИЈЕ >>МУЗИКА СВЕТА У СВЕТУ МУЗИКЕ<<

У априлу месецу, у нашој школи, одржан је огледни час из наставног предмета Етномузикологија. Час је реализован у другом разреду средње школе. Час су заједнички конципирале, припремиле и реализовале професорка етномузикологије М. Куга и педагог школе М. Перишић, у сарадњи са ученицима, уважавајући њихова различита музичка интересовања и афинитете према различитим музичким правцима.
Циљеви овог часа су: увођење иновација у наставу етномузикјологије, иновирање наставног садржаја, натавних метода, техника и стратегија, као и излажење у сусрет потребама и интересовањима ученика, путем партиципације ученика у наставном процесу.
Образовни циљ часа је, пре свега, био анализа и ратумевање појма ,,музика света“. С обзиром на то да је обим самог овог музичког феномена широк, није лако дати одговор на питање шта је то музика света и које су то музике које у овај жанр спадају. Хибридност је препозната као главна одлика ове нове музичке категорије и ,,world music“ види као појам којим се наглашава музичка разноликост и који у себе укључује све оно што није улазило у већ постојеће жанрове. Дакле, то није посебан музички правац, већ фузија различитих музичких праваца. Стога, су професорка и педагог у сарадњи са ученицима, кроз дискусију и дијалог, слушање и анализу музике, као и конкретно музичко извођење композиција, покушали да разјасне и појмове као што су: world beat, etnopop, etnorock итд.
На почетку часа, ученик Сергеј Всеволод Ткачик, је извео на акустчној гитари композицију музичке групе ,,Осми путник“, као увод у дискусију на претходно наведене теме.
Затим је уследило слушање композија ,,Јовано, Јованке“ групе ,,Леб и сол“, ,,Зајди, зајди“ у извођењу ,,YU групе“ и Радомира Михајловића Точка, као више композиција Слободана Тркуље итд, које су послужиле као примери за дискусију и анализу горе поменутих појмова.
Изузетна мотивација ученика за рад на часу, активно учешће свих ученика у свим сегментима наставног процеса, током читавог часа, интеракција ученика, наставника и педагога, били су показатељи успешности самог часа. Из поменутих разглога, часови сличног карактера биће практиковани, по пoтреби, на предлог како самих ученика, тако и на предлог наставника и педагога, а у складу са наставним планом и програмом.



Датум објаве: 30.05.2022