На предлог директора школе Александра Станковића, у сарадњи са педагогом школе Магдаленом Перишић, у школској 2018/2019. години, у Музичкој школи ,,Марко Тајчевић“ у Лазаревцу, раде стручни активи и седам стручних тимова.
СТРУЧНИ АКТИВ ЗА РАЗВОЈ ШКОЛСКОГ ПРОГРАМА
Стручни актив за развој школског програма чине представници наставника које именује Наставничко веће на период од 4 године. Седнице стручног актива се одржавају у складу са планом рада Стручног актива за развој школског програма, који је саставни део Годишњег плана рада школе.
Стручни актив за развој школског програма:
- обезбеђује квалитет и унапређује квалитет образовно-васпитног рада школе
- прати остваривање програма образовања и васпитања
- стара се о остваривању циљева и стандарда постигнућа
- вреднује резултате рада наставника и стручног сарадника
- прати и утврђује постигнућа ученика
- учествује у изради школског програма
- учествује у унапређењу школског програма руководећи се резултатима процеса (само)евалуације и процене властите образовне праксе
- утврђује посебне програме, садржаје и активности којима школа пружа могућности да ученици додатно унапреде своје знање, задовоље интересовања и потребе
- прати потребе и могућности локалне заједнице као и конкретне услове рада итд.
Чланови актива:
• Мирјана Куга, нставница солфеђа
• Биљана Илић, наставница српског језика
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• Ксенија Живковић, наставница хемије, председник актива
СТРУЧНИ AKТИВ ЗА ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ
Школско развојно планирање је континуиран процес заснован на истраживању и препознавању аутентичних потреба школе и проналажењу начина да се те потребе задовоље. Музичка школа "Марко Тајчевић" у Лазаревцу формирала је Стручни актив за развој школског програма. Први Школски развојни план донет је за период 2015-2018. године.
Развојни план школе представља радни документ који ће се примењивати у школи у наредном петогодишњем периоду. Он се заснива на анализи тренутног стања у коме се школа налази, процењујући како ће текући трендови, као и фактори који ће деловати у будућности, утицати на школу. На основу праћења и анализе претходних планова, резултата самовредновања и анализе снага и слабости наше школе, настао је Школски развојни план за период од 2018-2022.године. Он је донет на основу темељног и свестраног сагледавања развојних потреба школе и на основу резултата самовредновања рада школе.
Чланови актива:
• Јелена Папић Чамџић, наставница соло певања
• Вукашин Вујовић, наставник соло певања
• представник јединице локалне самоуправе
• Александар Станковић, директор школе
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Стефан Миливојевић, представник ученичког парламента
• Представник Савета родитеља
• Гордана Мумовић наставница солфеђа, председник актива
ТИМ ЗА СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА
Професионални развој је сложен процес који подразумева стално развијање компетенција наставника и стручних сарадника у циљу квалитетнијег обављања посла и развоја и унапређивања процеса учења ученика односно нивоа њихових постигнућа. Из поменутог разлога, тим школе, бави се одабиром области стручног усавршавања наставника и стручног сарадника, избором одговарајућих семинара тј. програма обуке у установи и ван ње.
Чланови тима:
• Ана Самарџић, наставница флауте
• Милица Крнета, наставница виолине
• Марко Дражић, наставник хармонике
• Ана Радовановић, наставница соло певања
• Александар Станковић, директор школе
• Александар Чанчаревић, секретар школе
• Магдалена Перишић, педагог школе, руководилац тима
ТИМ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ ПРИЈЕМНИХ И ЗАВРШНИХ ИСПИТА
Тим за планирање и реализацију пријемних испита се бави планирањем, припремом и реализацијом пријемног испита за проверу музичких способности за упис у основну музичку и средњу музичку школу и планирањем, припремом и реализацијом завршног односно матурског испита на крају основног музичког образовања.
Чланови тима:
• Јелена Божић, наставница клавира
• Бранка Панић, наставница клавира
• Ана Барбароша, наставница клавира
• Ана Милошевић, наставница виолине
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• Владимир Милошевић, наставник хармонике, руководилац тима
ТИМ ЗА САМОВРЕДНОВАЊЕ
Полазећи од дефиниције самовредновања према којој је (само)вредновање саставни део наставног процеса, обухвата проучавање (праћење и анализу) наставе и служи сагледавању и разумевању процеса и резултата наставе, стручни тим наше школе је дефинисао следеће циљеве и задатке:
- Одабир области за самовредновање образовно-васпитног рада
- Израду инструмената за самовредновање образовно-васпитног рада
- Реализацију процеса самовредновања (формативна и сумативна евалуација и самоевалуација)
- Писање извештаја о резултатима самовредновања образовно-васпитног рада
- Израда плана за унапређивање квалитета рада школе
Чланови тима:
• Наташа Миладиновић, наставница хармонике
• Милица Крнета, наставница виолине
• Мирјана Куга, наставница солфеђа
• Биљана Илић, наставница српског језика
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• Стефан Миливојевић, представник ученичког парламента
• представник Савета родитеља
• Јелена Божић, наставница клавира, руководилац тима
ТИМ ЗА СТАНДАРДИЗАЦИЈУ УЧЕНИЧКИХ ПОСТИГНУЋА
Анализом и разматрањем критеријума за дефинисање стандaрда за вредновање постигнућа ученика, стручни тим је дефинисао стандарде постигнућа за већину музичких предмета. Планирано је да се у наредном периоду дефинишу и преостали стандарди и нивои постигнућа ученика.
Анализом критеријума за поделу стандарда по нивоима дефинисани су садржаји за сваки од три нивоа стадарда (основни, средњи и напредни ниво). На основном нивоу очекује се да ученик познаје основну музичку писменост, на средњем нивоу очекује се да ученик изводи композицију уз помоћ и подршку наставника и на напредном нивоу подразумева се да ученик самостално изводи композицију.
Чланови тима:
• Ана Барбароша, наставница клавира
• Никола Марић, наставник кларинета
• Мирјана Куга, наставница солфеђа
• Дејана Ружановић, наставница виолине
• Јелена Папић Чамџић, наставница соло певања
• Тања Јовићевић, наставница солфеђа, хора и упоредног клавира
• Наташа Миладиновић, наставница хармонике
• Милица Лазаревић, наставница клавира, контрапункта, историје музике и националне историје музике
• Алекса Тарабановић, наставник гитаре
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• Гордана Мумовић, наставница солфеђа, руководилац тима
ТИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА
У складу са ПРАВИЛНИКОМ О ПРОТОКОЛУ ПОСТУПАЊА У УСТАНОВИ У ОДГОВОРУ НА НАСИЉЕ, ЗЛОСТАВЉАЊЕ И ЗАНЕМАРИВАЊЕ „Службени гласник РС”, брoj 72/09, стручни тим наше школе се бави информисањем наставника, ученика и родитеља о различитим облицима и нивоима насиља, злостављања и заменаривања деце/ученика, са посебним освртом на вршњачко насиље, како би се превентивно деловало да до насилног понашања не дође и како би се, евентуално, насилно понашање, благовремено уочило и спречило.
Чланови тима:
• Гордана Мумовић, наставница солфеђа
• Владимир Милошевић, наставник хармонике
• Слађана Белошевић, наставница руског језика
• Александар Станковић, директор школе
• Магдалена Перишић, педагог школе, руководилац тима
ТИМ ЗА ОБЕЗБЕЂИВАЊЕ КВАЛИТЕТА И РАЗВОЈ УСТАНОВЕ
Од школске 2018/2019. године у нашој школи ради и Тим за обезбеђивање квалитета и развој установе. Tим се бави обезбеђивањем у унапређивањем квалитета образовно-васпитног рада школе, прати реализацију програма школе, брине о остваривању циљева и стандарда постигнућа, о развоју компетенција, вреднује резултате рада наставника и стручног сарадника, и прати и унапрећује резултате рада односно учења ученика.
Чланови тима:
• Јелена Божић, наставница клавира
• Гордана Мумовић,наставница солфеђа
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• представник јединице локалне самоуправе
• Александар Чанчаревић, секретар школе
• Стефан Миливојевић, представник ученичког парламента
• Представник Савета родитеља
• Дејана Ружановић, наставница виолине, руководилац тима
ТИМ ЗА ПРОЈЕКТЕ
Од околске 2018/2019. године у нашој школи ради и Тим за пројекте. Тим се бави унапређивањем квалитета процеса образовања и васпитања, кроз реализацију пројеката. Циљ рада тима је подизање квалитета рада школе, обезбеђивање потребних наставних средстава и бољих услова за рад.
Задаци тима су следећи: израда пројеката и праћење њихове реализације, учествовање у реализацији пројаката (по потреби), праћење конкурса за пројекте и вођење евиденције о раду тима.
Чланови тима:
• Aна Самарџић, наставница флауте
• Гордана Мумовић, наставница солфеђа
• Магдалена Перишић, педагог школе
• Александар Станковић, директор школе
• Лидија Марић Јовановић, библиотекарка школе
• Слађана Белошевић, наставница руског језика, руководилац тима